Dirty Pretty Things

Lets Celebrate, Gorgeous! (You Know Whose Party This Is)

Kategori: Musik

Nu har den årliga Trästockfestivalen dragit igång och jag var där igår endast för att se Adept. När jag var i Stockholm spelade Adept på Taste of Chaos men eftersom de spelade rätt tidigt blev det inte att vi såg dom. Då jag älskar deras skiva Another Year of Disaster kände jag att jag inte kunde missa dom en gång till, särskilt inte när det är gratis.


Jag blev dock besviken. Tycker inte att de är tillnärmelsevis lika bra live. Jag är en sucker för balansgången och bytet mellan skriken och den mer rena sången. Och igår var det endast skrik, jag saknade helt enkelt clean vocals och deras melodiösa refränger. Energin på scenen var däremot bra, extra creed till gitarristen i mitten på bilden. Jag ångrar inte att jag såg dom för jag hade blivit tokig om jag missat dom två gånger. Adept är grymma, bara inte live.

Kommentera inlägget här: