Dirty Pretty Things

It's About Time

Kategori: Shopping


Jag hatar att köpa byxor. Det är så himla mycket bökigare än att köpa överdelar. Först och främst är det en ren gissningslek vilken storlek som krävs. För mig brukar det variera mellan sådär fyra-fem storlekar. Därefter ska de krängas på med hjälp av våld. När de väl är på börjar nästa gissningslek som är att försöka förstå exakt hur mycket de kommer att töja sig. En storlek mindre eller en storlek större?

Så, eftersom alla mina byxor antingen blivit för små, för stora eller ramlat i bitar tog jag tag i mitt problem och slog till på ett helt gäng byxor med desamma. Onödigt att sprida ut den smärtsamma processen. Så efter idag har jag fem nya par byxor och det har endast kostat mig 522kr och några få smärtsamma timmar.
Kommentera inlägget här: