Dirty Pretty Things

Update

Kategori: Livet

Så, nu har jag alltså flyttat till Örnsköldsvik, närmare bestämt Varvsberget. Vilket betyder att jag kan rulla ner på cykeln till stan eller närmaste matbutik. Ska jag däremot hem blir det värre och benmusklerna får jobba.

Tre gånger sedan jag flyttade hit har jag vågat mig på elljusspåret, varav en kille flörtade med mig en gång. Jag var säkert jättesöt, svettig och högröd i ansiktet.
I lördags när jag väntade på att tvätten skulle torka promenerade jag lite längs Höga Kusten-leden.
Ganska fort var jag vid Varvbergets topp och kunde se ut över Hörnsjön som jag brukar springa runt.
Som ni ser var det min första dag på jobbet idag. Tror ni att jag var nervös eller? Vaknade en gång i timmen under natten av rädsla för att försova mig.
Men det gick bra och jag kom i tid och fick ett eget skrivbord att jobba vid samt ett uppdrag att klura på. Anledningen att jag flyttat hit är alltså för att göra min 7-månaders praktik på ett arkitekt- och byggprojekteringsföretag och jag känner vare sig till staden eller de som bor här. Så mycket är nytt för mig just nu!

KOMMENTARER:

  • Kristina säger:
    2011-08-16 | 09:29:53
    Bloggadress: http://hejmamma.se

    Yeah, snygg titel på anställningskontraktet! :)

  • Amanda säger:
    2011-08-18 | 17:53:50
    Bloggadress: http://dirtyprettythings.webblogg.se/

    Eller hur, därför jag var tvungen att flasha med den här ;) Den ger mig dock lite prestationsångest med!

Kommentera inlägget här: