Dirty Pretty Things

Get Higher

Kategori: Livet

Har en av mina första ensamma helger här i Örnsköldsvik. Tidigare helger har jag mest flängt runt, förra helgen var det Gävle och där innan har jag hunnit till Luleå, Umeå och hem till mor och far. Så har mina syskon och Sandra hunnit besöka mig här också. Men i helgen har jag inga planer överhuvudtaget. Tänkte träna imorse men unnade mig en välbehövlig sovmorgon istället.

Det känns ganska skumt hur annorlunda vardagen är nu. Förra året i Luleå var man omgiven bland människor och fick inte tiden att räcka till. Det var olika tillställningar hela tiden och, som hör studentlivet till, en hel del festande. Det var ont om rutiner och gott om spontana infall.

Nu jobbar jag till 17, cyklar därefter hem, tränar, lagar mat och lägger mig tidigt. Det är skönt att jag har kommit igång med träningen. I Luleå blev jag så opeppad på att träna när det var det enda somliga pratade om och en sådan hysteri kring det. Nu tränar jag för att jag vill det och för att må bra. Så har mitt gym det bästa träningspasset - Hårdrocksspinning. Passar mig perfekt! Har bytt om till mina träningstajts så tänkte slänga på mig resten av träningskläderna och ge mig iväg för att träna lite mage och rygg såhär en lördagskväll. Hade inte inträffat för ett år sedan ;)
Kommentera inlägget här: