Dirty Pretty Things

Sugar in the engine

Kategori: Personligt

Söndag och tvättid. Jag behöver bara gå några ynka meter för att komma mig till tvättstugan. Behöver inte gå ut och behöver inte gå i trappor, det är lyx! Hela min lägenhet känns lyx och jag vaknar med ett leende varje dag. Igårkväll råkade jag somna vid niotiden kanske. Och sov till strax efter tio. Hur kan man sova så länge?

Kan bero på fredagen som skulle vara en lugn kväll där jag skulle förbi på en fest bara för att säga hej och ge födelsedagsbarnen en vinflaska. Men, det blev förstås inte så. Det blev alkohol och sena klockslag ändå. Men det är rätt så mycket Amanda. Ställer in mig på saker, skriver listor, antecknar i kalendern. Men följer jag det? Ibland kanske. Kalendern är nog mest till för att jag ska hålla reda på saker då jag är lite väl glömsk och tankspridd.